anglický jazyk
22.5. - Veliký dík za spolupráci během vzdálené výuky patří mamce, taťkovi, babičce, dědovi... Uvař mamce, taťkovi, babičce, dědovi kávu, můžeš přidat sušenku, vyfoť a pošli mi. (Před vařením se zeptej, zda na kávu mají chuť, jak silná jim chutná, jestli si ji vylepšují mlékem a cukrem)
21.5. - přítomný čas průběhový - zápor - někdo něco teď NEDĚLÁ
osoba + isn´t nebo aren´t + sloveso s -ing
- Učebnice 67/5 zelený rámeček. Přečti si:
I´m buying pens. X I´m not buying pens. = Já nekupuji pera.
Ollie´s going into town X Ollie isn´t going into town. = Ollie nejede do města.
They´re shopping now. X They aren´t shopping now. = Oni nyní nenakupují.
- Učebnice 67/5 b). Musíš se vrátit k 67/4. Nyní už neplatí, co dělaly osoby v 67/4. Nyní dělají něco jiného. Věty, které jsi psal včera, napiš znovu, ale v záporu, nyní neplatí. Za větu v záporu napiš novou větu, kterou se dozvíš v 67/5 b). Složité?
např. Včera jsi napsal - Rob is having a shower. To už ale naplatí. Dneska napíšeš. Rob isn´t having a shower. Rob is waiting for the bus. (Novou informaci o Robovi zjistíš v 67/5 b)
- Prohlédni si obrázek. Už ho znáš, jednou jsme s ním pracovali. Co se změnilo. Některá jména jsou přestříkaná červenou barvou. Znamená to, že tito lidé činnost nedělají. Napiš dvanáct vět o tomto obrázku. Pokud je jmenovka bílá, činnost osoba či osoby dělají. Pokud je červená, činnost nedělají.
např. Neil is playing guitar (nebo. Neil´s playing guitar.) Zoe isn´t reading newspapers.
Opakování je matka moudrosti. Přítomný čas průběhový, něco se děje TEĎ. Jak se tvoří?
osoba + is nebo are + sloveso s -ing
- Pracovní sešit 55/4 - podle zadání. za jméno napiš is nebo are a sloveso s ing.
- Učebnice 67/4 - do sešitu opiš věty v přítomném čase průběhovém.
Poslech 2.48 - poslechni si osm nahrávek. Na každé Rob něco dělá. Zapiš osm vět, co Rob v tuto chvíli dělá. (např. 1. Rob is swimming.)
Stažené tvary - is a are můžeme zkrátit.
Tom is having a shower. = Tom´s having shower.
Children are getting on the bus. = Children´re getting on the bus.
- Opiš věty, ale použij stažený tvar. Věty přelož do češtiny a zašli mi nahrávku.
Our cat is sleeping in front of the house. They are speaking with their friends. She is drawing a nice picture. We are going to the park. You are helping your sister with her homework. He is driving a bus to school.
15.5. - přítomný čas průběhový - present continuous - TEĎ
Jak se tvoří?
Moje maminka píše. - My mum IS writING.
Já hraju tenis. - I AM playING tennis.
Oni čtou knížky. - They ARE readING books.
- Přečti věty a přelož do češtiny. Můžeš mi poslat nahrávku (asi je jednodušší) nebo napsat do sešitu.
- Podle obrázku doplň do vět osoby.
_____ are watching TV.
_____ is doing her homework.
_____ are playing chess.
_____ are listening to music.
_____ are drinking coffee.
_____ is reading newspapers.
_____is sleeping.
_____ are playing computer games.
_____ is playing guitar.
_____ is writing a letter.
- Pracovní sešit 54/3 - podle zadání. Pokud je jeden použiješ IS, pokud jich je víc, použij ARE. K slovesu připoj ING. POZOR - driving, having, sitting - tam je vyjímka v psaní.
14.5. - Unit 6 - Saturday morning
- Do slovníčku si opiš tato slovíčka. Napiš k nim český překlad, který ti nabídnu. Slovesa podtrhni (jsou tučně napsaná). POZOR SLOVÍČKO LYE JSEM ŠPATNĚ NAPSALA - NAPIŠ LIE . OMLOUVÁM SE :-)
- Poslouchej a opakuj. Potom přečti sám a nahrávku mi pošli.
- Dneska nás čeká trocha nové gramatiky. Přítomný čas průběhový (present continuous), něco se děje TEĎ
I am reading. - Já čtu.
You are speaking. - Ty mluvíš.
He is playing tennis. - On hraje tenis.
Tvoří se velice snadno. Kdo + sloveso to be (am,is,are) + sloveso s ing.
Dog is running. Cat is sleeping. Children are learning.
- Učebnice 66 (komiks) - všechno se odehrává nyní. Poslechni si komiks, zkus ústně přeložit, do sešitu opiš věty cvičení 2. Do vět doplň podle komiksu osoby. Nemusíš psát číslo obrázku.
13.5. - Unit 6 - describing people
Popis osoby:
1. postava, velikost - on je, ona je, já jsem...
He is tall. I am slim. She is fat. They are short...
2. vlasy, oči - ona má, on má, já mám, oni mají ...
She has got long blond hair. They have got green eyes. I have got curly brown hair...
- Prohlédni si obrázek a přiřaď správné písmeno k popisu. Pracuj do sešitu (neopisuj, stačí přiřadit číslo a písmeno).
- Prohlédni si obrázek a ke každé osobě napiš čtyři věty (velký x malý, tlustý x hubený, vlasy, oči).
- Pracovní sešit 53/7 - podle zadání.
- Dobrovolný úkol. Otevři si kopii a splň úkol A (spoj obrázek s popisem) a B (napiš T true, pokud popis souhlasí, nebo F false, pokud popis nesouhlasí).
7.5. - Unit 6
- Učebnice 65/4 - do sešitu popiš čtyři osoby, použij slova z nabídky, vzpomeň si na včerejší hodinu, kdy použijeme BÝT a MÍT.
BÝT - postava, vlastnosti
MÍT - oči, vlasy
- Učebnice 65/5 - poslechni si popis tří postav a podle popisu nakresli do sešitu
- Pracovní sešit 53/4 - podle zadání.
- Pracovní sešit 53/5 - přečti si text, na obrázku najdi postavy a ke jménům doplň čísla z obrázku
- Pracovní sešit 53/6 - napiš dvě věty o postavě. První větu zápornou, druhou větu kladnou.
6.5. - Unit 6
- Učebnice 64/2 - přečti si tři texty, ve kterých Rob popisuje sebe, svou sestru a svého učitele. Texty si ústně přelož. Do vět doplň jména osob (Rob, Julie, Mr Jones), o kterých věty jsou, a věty opiš do sešitu.
Pracovní sešit 52/1 - doplň chybějící slova.
Pracovní sešit 52/2 - přečti si text a podle popisu dokresli postavy (použij i barvy!).
Pracovní sešit 52/3 - ke každé postavě napiš alespoň tři další věty. Můžeš si domyslet, jakou má paní postavu.
30.4. - Dnes vás čekají dvě aktivity. Vrátíme se k včerejší hodině a začneme probírat novou slovní zásobu unit 6.
- Otevři si pomoc aj 30.4. a kopii can, can´t. Obě stránky si můžeš vytisknout. Nejdřív si přečti
Čemu možná nerozumíš. Vrať se na obrázek can, can´t. Každá bublina patří k jednomu obrázku. Do každé bubliny doplníš can nebo can´t a sloveso z nabídky. Tato slovesa jsme včera probírali. Ke každé bublině najdi odpovídající obrázek. Pokud nemůžeš vytisknout, nevadí. Řešení mi nahraj. Stačí říct číslo bubliny a doplněná slova.
- Do slovníčku opiš slovíčka z učebnice str.64, český překlad najdeš v pracovním sešitě str.77. Poslouchej a opakuj. Nahraj mi, jak umíš slovíčka číst.
29.4. - Dneska se potkáme při videovýuce, tak bude méně samostatné práce.
- Do sešitu anglický jazyk napiš devět vět podle vzoru. Otevři si kopii (can - can´t 29.4.), podívej se na obrázky, co John, Janet a Bill and Betty umí (can) a neumí (can´t). Budeš potřebovat tato slovíčka v jiném pořadí:
stand on his head, play the piano, play the guitar, dance, ski, read Italian, swim, play tennis, sing
- Procvičíme si další slovesa. Poslouchej a opakuj:
watch, play, exercise, open, walk, close, sit, write, jump, read, give, run, dance, talk, sing, listen
- Dlouho jsme nehráli educandy, ZAHRAJ SI. Pošli mi fotku svého skóre. Děkuji MK :-)
- Otevři si kopii (verbs = slovesa), pokud si můžeš vytisknout, vytiskni, najdi slova v osmisměrce a k obrázkům dopiš čísla. Pokud nemůžeš vytisknout, opiš do slovníčku a připiš český význam.
24.4. - We are going to continue in Unit 5 (the revision).
- Nakresli si pokoj podle mého pokusu a podle instrukcí zakresli vybavení pokoje.
There´s a sofa opposite the door. There´s a carpet in front of the sofa. There´s a table under the window. There is a cat on the table and behind the cat is a lamp. There is a mirror between the window and the door. There is a bag next to the sofa. There are three books in the bag.
- Do sešitu doplň věty podle obrázků.
23.4. - Dnes budeme pracovat s obrázky, které jsme používali k včerejší výuce. Zadaný úkol patří k obrázku, který je pod zadáním. Pracuj do sešitu.
Write eight sentences about this picture. (There is…..)
Answer these questions.
- Are there any children?
How many windows are there?
Is there a shower in this house?
Is there a cooker?
Are there any chairs?
What colour is the sofa in the living room?
Is there a garage in this house?
What toys can you see in this house?
Pokud opravdu nevíš, koukni do kontroly, jsou tam přeházené odpovědi :-).
Complete prepositions. Write numbers from 2 to 7 into your exercise book and complete only prepositions. Doplněný text přečti a nahrávku mi pošli :-).
behind, under, next to, in front of, on, in
22.4. - Pro ranní skupinu, se kterou se nám nepovedlo setkání.
- Otevři si presentaci výuka.
1. list. Ke každému slovíčku si utvoř větu: There is, There isn´t - ústně
2. list. Rozumíš všem slovíčkům? Otevři si poslech, otázky opakuj a odpovídej na ně. (Odpovídáš - Yes, there is, No, there isn´t. Yes, there are. No, there aren´t.)
3. list. Pusť si poslech a opakuj předložky. Podívej se na obrázek, přečti si věty pod ním a opiš ty, které jsou TRUE (pravdivé).
22.4. - Dneska se setkáme při výuce angličtiny, samostatné práce bude tudíž méně.
- Učebnice str.63 - song
1. 63/1 - Poslouchej a opakuj slovíčka, ústně najdi jejich český význam. Pod textem je poslech a přeházená nabídka čj.
naproti, knihkupectví, nemůže, může, továrna, město, vedle, park, vesnice, za, cesta, muzeum, policie, před
2. 63/2 - Do sešitu aj zapiš čísla od 1 do 9, poslechni si písničku a doplň chybějící slova.
17.4. - Today we are going to continue with Activity book page 51. I wish you nice day.
- Pracovní sešit 50/1. K práci potřebuješ čmárák. Napiš si slovo TRUE a slovo FALSE. Poslechni si věty o pokoji. Na konci věty uslyšíš číslo. Pokud je věta pravdivá, zapiš číslo k TRUE, pokud věta neodpovídá obrázku, zapiš číslo k FALSE. Napiš mi součet TRUE :-).
- Pracovní sešit 50/3.
1. Poslouchej a opakuj.
2. Škrtej věty:
Toto je moje město.
Můžeš zde hrát tenis a volejbal, ve sportovním centru je i bazén.
Odsud jezdí lidé vlakem do vedlejšího města.
V parku děti hrají fotbal.
Vedle pošty jsou dva malé obchody.
- Pracovní sešit 51/4. Podle textu odpověz na otázky. Pokud si nevíš rady, otevři si nápovědu. Pokud Ti nepomůže, volej.
Pracovní sešit 51/5. Tvoř otázky s CAN, z nabídky pod textem vyhledej odpověď. Opět podrobně rozepíšu v nápovědě.
Pracovní sešit 51 - I can… Doplň. Pro změnu, nápověda Ti pomůže.
16.4. - Today we are going to work with Activity book page 50.
- Zopakuj si předložky. V učebnici str.52/3. Poslouchej a opakuj.
- Pracovní sešit 50/1. Podle obrázku doplň věty. Postup ukážu na první větě. (Možná je to zbytečně složité:-)):
Vezmi si barevnou (např.červenou) pastelku. Červeně si vybarvi předložku (under). Červeně si vybarvi na obrázku cd, které je někde POD. Protože je jedno, bude věta začínat There´s a CD. Kdyby jich bylo víc, bude věta začínat There are CDs. Další předložka bude vybarvená jinou barvou. Barva předložek záleží na Tobě.
- Pracovní sešit 50/2. První věta je doplněná. Druhá věta. Desks jsou v množném čísle, věta začíná There are. Kdyby byla v jednotném, začíná There is. Z B vyber místo, kde se lavice nachází.
Pracovní sešit 50/3. Prohlédni si obrázek, přečti si text a k číslům doplň názvy budov podle textu a obrázku. Jasný úkol. Z minulého úkolu máš připravené pastelky, použiješ i nyní.
Vezmi si zelenou pastelku. Vybarvi na obrázku park zeleně a všechna slova park v textu zeleně podtrhni. Vezmi si jinou barvu, vybarvi budovu s číslem 2 a zároveň všechny názvy dané budovy stejnou barvou podtrhni. Postupuj se všemi budovami stejně, barvy jsou Tvá volba.
15.4. - Dnes budeš pracovat s učebnicí a sešitem. Čeká nás procvičení Unit 5.
- Učebnice 62/1. Podle obrázku doplň do vět předložky. Věty opiš do sešitu. Použiješ tyto předložky:
behind, on, between, next to, under, next to, opposite
- Učebnice 62/2 a). Do sešitu si zapiš pod sebe čísla od 1 do 11. K číslům podle obrázku zapiš názvy budov.
Učebnice 62/3. Poslechni si, co James umí a co neumí:
1. Otevři si přiloženou kopii a splň úkoly ústně.
1. He can play the piano.
2. He can speak English...
8.4. - 8.00 - K dnešní práci budeš potřebovat pracovní sešit str. 42 a 43. Budeme opakovat slovní zásobu "my room" a předložky.
- Zahraj si Educandy slovíčka I (najdeš ve složce "hry")
- Pracovní sešit 42/1. Doplň slovíčka. Pokud nevíš, otevři si učebnici str. 52.
Zahraj si Educandy prepositions (najdeš ve složce "hry")
Pracovní sešit 42/2. Doplň slovíčka.
radio, bed, chair, poster, rug, teddy
- Pracovní sešit 42/3. Slovíčka, která najdeš, napiš do rámečku 42/4, který je vedle osmisměrky. 42/4 dělat nebudeš.
Pracovní sešit 43/5. Přečti si větu. Zkontroluj s obrázkem. Pokud je pravdivá, udělej fajfku. Pokud je špatně, udělej křížek a větu napiš správně. O správnosti své práce se přesvědčíš pomocí kontroly.
Dobrovolné:
Pracovní sešit 43/6. Dopiš věty pomocí obrázku.
Pracovní sešit 43/7. Podle textu dopiš jména ke správným číslům domů.
3.4. - 9.00 - Budeme pokračovat v učivu can, can´t
- Učebnice 59 - Pronanciation (červený rámeček) poslechni si, zopakuj, uvědom si rozdíl can and can´t. Zopakuj dvakrát.
- Poslechni si druhý poslech, vyber, co slyšíš.
- Pracovní sešit 49/3. Budeš tvořit otázky a podle plakátku odpovědi. Budeš se ptát smyšlené postavy, zda věci umí. Vždy se budeš ptát:
Can you SLOVESO něco?
Postava Ti bude odpovídat podle plakátu:
Yes, I can. No, I can´t.
- Pracovní sešit 49/4. Napiš věty o sobě, zda umíš nebo neumíš věc dělat:
I can SLOVESO (občas zapomínáte)..... I can´t SLOVESO ......
Rozdíl 3. a 4. - 3. draw x 4.paint
2.4. - 8.50 - Otázka Can you? Umíš? Můžeš?
Když se chci zeptat, zda někdo něco umí nebo může, pouze se přesune can před podmět.
Can you swim? - Umíš plavat? Can he draw? - Umí kreslit? Can we play tennis? - Můžeme hrát tenis? Can they speak French? - Umí mluvit francouzsky?
Krátká odpověď:
Yes, I can. No, I can´t.
Yes, he can. No, he can´t.
Yes, they can. No, they can´t…….
- Učebnice 59/4 - do sešitu napiš šest otázek . Pokud Ti nejde, přikládám kontrolu.
- Za otázky v sešitě dopiš obě varianty odpovědí. Opět můžeš použít kontrolu.
- Pracovní sešit 48/2. Včera jsi doplnil věty cvičení 1, dnes tvoř otázky. Každá otázky bude začínat can, potom bude podmět (kdo dělá činnost) a nakonec sloveso.
- Have a nice day :-)
1.4. - 8.30 - Ve složce ofocených listů jsi dostal procvičování Clothes. Pracuj si na tom, odešli mi do pátka 3.4. A co dneska?
Slovíčko can. Už znáš ze třetí třídy. Znamená umím, můžu.
- I can swim. - Umím plavat. You can play tennis. - Umíš hrát tenis. They can ski. - Oni umí lyžovat.
Slovíčko can´t. Opak. Znamená neumím, nemůžu.
- I can´t swim. - Neumím plavat. You can´t play tennis. - Neumíš hrát tenis. They can´t ski. - Neumí lyžovat.
Zahraj si kahoot
V učebnici 59/5 - osm obrázků, osm aktivit. Rozhodni, zda aktivitu umíš nebo neumíš. Do sešitu napiš osm vět oznamovacích (ke každému obrázku jednu).
1. umím? neumím? neumím! I can ´t draw a dinosaur.
2. umím? neumím? umím! I can swim.
atd.
V pracovním sešitu 48/1 - Rozhodni, zda postava umí nebo neumí. Použij can nebo can´t. Kdo si není jistý činnostmi, zde jsou.
27.3. - Zahraj si hru na procvičení spojení there is, there are
- Do čmáráku napiš pět vět o Stěžerách. Vyber ty, které jsou pravdivé.
There is a church. There isn´t a school. There are some shops. There is a cinema. There isn´t a swimming pool. There is a bank. There is a post office. There isn´t a hospital. There is a station.
- Ve složce ofocených listů si vezmi obrázek pokojíčku, vystříhej proužky a nalep na správné místo (při stříhání doporučuji zmenšit lísteček). Zkontroluj si.
- Stále opakuj slovíčka unit 5. Pomohou Ti včerejší hry. Zahraj si s někým z rodiny Crazy animals :-).
26.3. - 11.40 - Zahraj si hru na procvičení slovíček.
26.3. - 8.50 - Spojení - There is, There are - informují nás, že někde něco je.
Věty oznamovací
- There is a book on the desk. - Kniha je na stole.
There are three balls in the wardrobe. - Tři míče jsou ve skříni.
Věty záporné
- There isn ´t a book on the desk. - Kniha není na stole.
There aren´t three balls in the wardrobe. - Tři míče nejsou ve skříni.
Otázky
- Is there a book on the desk? - Je knížka na stole?
Are there three balls in the wardrobe? - Jsou tři míče ve skříni?
Odpovědi
- Yes, there is. No, there isn´t.
Yes, there are. No, there aren´t.
- Učebnice - 57/5 - Do čmáráku vypracuj toto cvičení. Ptáš se, zda je budova v Amyně městě. Odpovídáš podle fajfky nebo křížku. Piš pouze anglicky, češtinou Ti pouze radím.
1. Je pošta v Amyně městě? ANo, je. - Is there a post office in Amy´s town? Yes, there is.
2. Jsou tři banky v Amyně městě? Ano, jsou. (Ptáme se na tři!!!) - Are there three banks in Amy´s town? Yes, there are.
- Učebnice str.56 - Poslechni si Amy. Mluví o svém městě. Během poslechu si ukazuj na obrázky, o kterých mluví. Přečti si věty 2b) a řekni, zda jsou pravdivé či nepravdivé. (Kontrola Ti pomůže ověřit si své odpovědi)
26.3. - 10.00 - Zahraj si hru.
25.3. - 8.45 - Minulý týden jsem neměla možnost přiložit vám k angličtině poslechy, tak dneska to bude hlavně o poslouchání.
52/1 - Listen and repeat.
52/3 - Listen and repeat.
55/1 - Listen and read.
55/6 - Listen and repeat.
56/1 - Listen and repeat.
Crazy animals - Bláznivá zvířata
- Začátek i cíl hry je na šnekovi tvé barvy, trasa tedy vede nahoru i dolů.
Házíš kostkou a vždy se musíš posunout o tolik polí, kolik jsi hodil. Současně se posunou i tví spoluhráči o jedno pole vpřed.
Přečti v češtině a angličtině větu, která vznikne ze slov, na kterých stojíš ty i tví spoluhráči. Začátek věty je daný polohou žluté figurky.
Hází další hráč, ostatní se opět posunou o jedno pole.
Vyhrává ten, kdo jako první projede cílem.
Pokud vás bude hrát méně než čtyři, někdo může hrát za dvě figurky.
Přeji pěkné pohraní.
20.3. - 9.15 -
- Do slovníčku si zapiš slovíčka ze strany 56 (anglický a český význam).
V pracovním sešitu doplň slovíčka 46/1.
V pracovním sešitu si prohlédni obrázek 46/2 a podle plánku vypracuj 47/3.
Pod zadáním je odkaz na cvičení. V textu jsou podtržená slova, pokud neznáš, objeví se překlad.
- Zahraj si pexeso.
- Na dvanáct malých papírků si napiš slovíčka ze strany 55, na každý papír jedno (tři barevné obrázky a slovíčka z nich). Až budeš mít, otoč, zamíchej a losuj slovíčka. Otoč, přečti a řekni česky.
- Přečti si text 55/7. Plánek bytu, který je pod textem, si překresli do čmáráku (nebo na bílý papír, který do čmáráku vlepíš) a podle textu dokresli vybavení jednotlivých pokojů.
- Pracovní sešit 45/3 - podle obrázku doplňuj do vět is, isn´t, are, aren´t. Pokud tam věc je a je pouze jedna, doplň is, pokud tam věc není a je jedna, doplň isn´t, pokud tam věci jsou a je jich víc, doplň are, pokud tam věci nejsou a je jich víc, doplň aren´t.
- Pracovní sešit 45/4 - Velice jednoduché cvičení. Napiš věty o sobě, věta bude začínat I, potom opíšeš činnost a na konec doplníš kde činnost děláš (in the _ _ _ ....).
Have a nice day !!!
18.3. - 9.15 - Ve složce papírových kopií jste dostali ofocené listy na procvičení slovní zásoby House. Vypracujte.
Probíráme lekci 5, kdyby sis nebyl jistý nějakým slovíčkem, v pracovní sešitu je strana 76.
Dneska se naučíte spojení There is, There are. Obě spojení vyjadřují, někde něco je. Popisuje, kde se předmět nachází.
There is a sofa in the living room. - doslova - Tam je gauč v obýváku. česky - V obýváku je gauč.
There are four chairs in the kitchen. - doslova - Tam jsou čtyři židle v kuchyni. česky - V kuchyni jsou čtyři židle.
There is - věta o místě jednoho předmětu
There are - věta o umístění více předmětů
- Pracovní sešit 45/2 - doplň there is nebo there are, podle čísla podstatného jména
Učebnice - 54 - Přečti a přelož šedý článek.
Učebnice - 54/5 - Do sešitu opiš věty. Have a look at AMy´s house and complete the sentences. Use There is, There are and I think, there could be a problem with these vocabulary - upstairs, stairs, downstairs, garden, garage
16.3. - Zopakuj si slovíčka. Have a nice day. MK :-)
13.3. - 8.15 - Uč se předložky ze strany 52. Do sešitu vypracuj cvičení 53/3b (Kde je Edward?), do sešitu napiš cvičení 53/4a (mezi předmět a předložku umísti is nebo are podle čísla podstatného jména, za předložku doplň k čemu se předložka vztahuje. Omlouvám se za složité vyjadřování, určitě chápete i bez mé rady :-))
12.3. - 8.10 - V učebnici str. 52 si prohlédni obrázek a všechna slovíčka z cvičení 1 a 3 napiš do slovníčku anglicky a česky, slovíčka se uč. V pracovním sešitě doplň celou stranu 44. V učebnici si přečti a přelož do čj ústně 52/2.
procvičování na doma